گروه سرمایه‌گذاری پرسال در استارتاپ مامان‌پز سرمایه‌گذاری کرد

استارتاپ مامان پز در گروه سرمایه گذاری پرسال
استارتاپ مامان‌پز بعد از عبور از بحران کرونا، سرمایه مورد نیاز برای توسعه و رشد دوباره را از گروه سرمایه‌گذاری پرسال دریافت کرد.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram

استارتاپ مامان‌پز در سال ۱۳۹۳ با هدف ایجاد سهولت و تنوع در دسترسی مشتریان (اعم از فردی و سازمانی) به غذای باکیفیت و مقرون به صرفه راه‌اندازی شد. مامان‌پز ارتباط میان مشتریانی که به دنبال غذای سالم و استاندارد با طعم و کیفیت غذای خانگی هستند و از طرف دیگر زنان خانه‌داری که فرصت کار بیرون از خانه برایشان فراهم نیست اما پتانسیل ویژه درآمدزایی از طریق آشپزی دارند را تسهیل می‌کند.

بخشی از این ارتباط با نرم‌افزارهای ارائه شده توسط مامان‌پز انچام می‌شود. نرم‌افزارهای مامان‌پز به آشپزها و رستوران‌ها این امکان را می‌دهد که غذاهای خود را به مشتریان نمایش و برای ارسال غذا درخواست پیک دهند و در نهایت به راحتی مسائل مالی کسب‌و‌کار خود را مدیریت کنند. این نرم‌افزارها همچنین به مدیران سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا هم از بین دستپخت خانم‌های خانه‌دار و رستوران‌های برتر تهران غذای کارکنان خود را تهیه کرده و در زمان خاصی تحویل بگیرند و هم کنترل کامل بر مصرف، نظرات و گزارش‌های مالی کارکنان داشته باشند.

استارتاپ مامان‌پز از سال ۹۴ تا ۹۷ با مدل P2P مشغول فعالیت بود. به عبارتی محصولات غذایی توسط مامان‌های تایید‌شده در این کسب‌و‌کار تهیه می‌شد و مامان‌پز بر اساس سفارش مشتریان خانگی، این محصولات را به دست آن‌ها می‌رساند. سرویس غذای شرکتی مامان‌پز در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد که با توجه به مدل کسب‌و‌کار، رشد سالانه بسیار خوبی را تجربه کرد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته مرتبط با فروش غذای شرکتی، ارتقاء مهارت و کیفیت عملکرد آشپزهای عضو پلتفرم و همچنین تعامل با مامان‌ها، کمک به تامین مواد اولیه، استفاده از راهکارهای مختلف برای کنترل کیفیت و افزایش رضایت آنها به عنوان تامین‌کننده اصلی پلتفرم بوده است.

این استارتاپ از زمان شکل‌گیری خود از ۶ سال گذشته، با فراز و نشیب‌های بسیاری روبرو بوده، تجربه فعالیت با ۲ سرمایه‌گذار مطرح اکوسیستم نوآوری را داشته، کرونا را پشت سر گذاشته، پس از رسیدن به نقطه سربه‌سر به دلیل شیوع کرونا دوباره به فروش سال‌های اول فعالیت خود بازگشته و ناچار به تعدیل نیرو برای زنده ماندن شده است. در حال حاضر این استارتاپ با تیم مدیریتی تازه‌نفس و با تجربه و برنامه‌های توسعه‌ای در مسیری جدید، سرمایه مورد نیاز خود را از گروه سرمایه‌گذاری پرسال دریافت کرده است.

نقطه برجسته در مسیر توسعه مامان‌پز، شکل‌گیری برنامه‌ها با استفاده از تجارب پیشین، مطالعات بازار و تحلیل کلان داده‌های این کسب‌و‌کار است که باعث برنامه توسعه‌ای هم‌تراز با ترندهای جهانی شده است.

تأثیر تیم قوی و باانگیزه، همچنین استراتژی‌های منعطف در گذر از شرایط کرونا در عملکرد این کسب‌و‌کار به وضوح قابل مشاهده است. این در حالی است که بسیاری از کسب‌و‌کارهای متاثر از شرایط کرونا، نتوانستند موقعیت را به نفع خود تغییر دهند، در صورتی که مامان‌پز با اصلاح مدل‌های درآمدی خود در زمان کوتاهی به شرایطی عادی بازگشت.

تمامی این موارد باعث شد تا پرسال مصمم باشد که با عرضه منابع مالی و همچنین دانش و تجربه خود، مامان‌پز را در ادامه راه همراهی کرده و در کنار این تیم، موفقیت‌های آتی مامان‌پز را جشن بگیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه گروه سرمایه‌گذاری پرسال عضو شوید

اولین نفر از اخبار جدید استارتاپ‌ها مطلع شوید

آخرین مقالات را بخوانید