سایت‌های مهمی که هر مدیری باید با آن‌ها آشنا باشد

سایت های ضروری برای کسب و کارها
با طی کردن مراحل اولیه شکل‌گیری یک کسب‌وکار به شکل قانونی، می‌توانید از مشکلات آینده جلوگیری کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram

شروع یک کسب‌وکار موفق مستلزم این است که شما همه دارایی‌های مادی و معنوی خود را صرف آن کنید. شما باید تمام سرمایه، وقت، تلاش و پشتکارتان را به این امر اختصاص دهید. اگرچه ممکن است شرکای تجاری و تیم بسیار حمایت‌گری داشته باشید اما شروع یک کسب‌وکار در مراحل ابتدایی جزئیات زیادی برای انجام دارد که احتمالا در همان ابتدا منابع لازم برای انجام آن‌ها را در اختیار ندارید. شاید شما نتوانید شخص دیگری را برای پیگیری مراحل اولیه مانند ثبت شرکت، برند و… استخدام کنید، اما این مراحل باید یک به یک به شکل قانونی طی شوند؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا  با هم به بررسی سایت‌هایی برای انجام این اقدامات بپردازیم.

ثبت برند

علامت تجاری یا برند به معنای ویژگی یا وجه تمایزی است که کالا یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت را از کالاها یا خدمات سایرین جدا می‌کند.

ثبت برند چند مزیت دارد که به طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • ● به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا محصولاتشان را از همدیگر متمایز کنند و به دنبال آن مشتریان هم در بازار می‌توانند بین محصولات تفاوت قائل شده و انتخاب درستی داشته باشند.
  • ● در بازاریابی باعث ایجاد اسم و رسم و شهرت برای شرکت‌ها می‌شود.
  • ● اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر بدون کسب حق امتیاز مجاز به استفاده از برند شما نیستند و همین امر می‌تواند منبع درآمد مستقیمی برای شرکت شما باشد.
  • ● جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی است.
  • ● شرکت‌ها را متعهد می‌کند تا در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات خود بکوشند.
  • ● ممکن است برای دریافت وام یا جذب سرمایه‌گذار مفید باشد.


برای ثبت برند شما می‌توانید به سامانه مرکز مالکیت معنوی مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. پس از آن باید گواهی‌ امضای خود را که می‌توانید آن را از دفاتر اسناد رسمی تهیه کنید، در این سامانه بارگذاری کنید تا حساب شما احراز هویت شود. پس از احراز هویت و دریافت رمز عبور و نام کاربری شما باید اظهارنامه خود را در این سامانه ثبت کنید. کارشناسان اداره ثبت، پرونده شما را بررسی کرده و نتیجه آن را در زمان مشخص به شما ابلاغ می‌کنند. همچنین شما می‌توانید لیست سامانه‌های استعلام برند‌ها را مشاهده کنید.

ثبت‌ نام دامنه

نام دامنه همواره جزء اصلی‌ترین بخش‌های یک کسب‌وکار و به عبارت دیگر،‌ نام و نشان یک کسب‌وکار در دنیای اینترنت است. ثبت یک دامنه مناسب می‌تواند اعتبار زیادی به شرکت شما ببخشد و شما را در خاطر مشتریان ماندگار کند. ثبت دامنه یا Domain Registration کار دشواری نیست. شما تنها باید نامی برای آدرس اینترنتی خود انتخاب کنید؛ سپس با جستجو و اطمینان حاصل کردن از تکراری نبودن آن می‌توانید به سایت‌های ثبت دامنه مانند ایران هاست،  ایرنیک،  ایرانسرور و سایر سایت‌های مختص به این امر مراجعه و شرایط و مراحل ثبت دامنه‌ی خود را مطالعه کنید.

ثبت شرکت

برای فعالیت قانونی به عنوان یک شخص حقوقی، لازم است که شرکت شما در اداره ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شود. با ثبت شرکت، کسب‌وکار شما ساختار پیدا می‌کند و فعالیت‌های شما جنبه رسمی به خود می‌گیرد. از دیگر مزایای ثبت شرکت، دریافت حمایت قانونی و آسان‌تر شدن دریافت تسهیلات است. برای ثبت شرکت، باید به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنید.

زمانی که شما وارد سامانه شوید، تمامی مراحل یک به یک به شما نشان داده می‌شود. شما ابتدا باید نوع شرکت خود را مشخص کنید و سپس نوبت درج اطلاعات عمومی شرکت است. پس از تکمیل هر مرحله سایت شما را به گام بعدی راهنمایی می‌کند.

مالیات

مالیات جزء هزینه‌هایی است که شرکت‌های ثبت شده در طول یک سال مالی باید بپردازند. شرح اتفاقات مالی که در یک سال مالی در شرکت رخ می‌دهد تحت عنوان اظهارنامه مالیاتی شرکت‌ها به اداره مالیات ارسال می‌شود.

عموما شرکت‌های ثبت شده مکلفند در ابتدای ۴ ماه اول سال مالی خود، اظهارنامه مالیاتی خود را آماده‌ کرده و به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند. برای این‌ کار شما باید ابتدا به سامانه ثبتنام الکترونیکی این سازمان مراجعه کنید و پس از آنکه نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید از طریق اظهارنامه اشخاص حقوقی، اظهارنامه خود را ثبت کنید.

بیمه

تشکیل پرونده بیمه یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که یک شرکت تازه تاسیس باید انجام دهد. برای اینکه در آینده کاری شرکت مسائل و حوادث مربوط به بیمه، چشم‌انداز شرکت را متزلزل نکند، تشکیل پرونده بیمه اهمیت بالایی دارد.

۱۵ روز پس از آنکه شرکت خود را در اداره ثبت شرکت‌ها ثبت کردید، به‌عنوان کارفرما باید کارکنان خود را بیمه کنید. شما می‌توانید تمام مراحل انجام خدمات مانند ارسال لیست کارکنان و صدور مفاصا حساب را از طریق سامانه سازمان تامین اجتماعی انجام دهید. تنها کافی است به این سامانه مراجعه کرده و وارد بخش کارفرمایان شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه گروه سرمایه‌گذاری پرسال عضو شوید

اولین نفر از اخبار جدید استارتاپ‌ها مطلع شوید

آخرین مقالات را بخوانید