۷ سوالی که از مدیر جدید خود باید بپرسید

ساخت یک رابطه خوب با مدیر جدید
مهم نیست که چند سال سابقه کار داشته باشید، همیشه شروع یک شغل جدید چالش‌برانگیز است. هر کار جدیدی ناشناخته‌های زیادی برای کشف کردن دارد و یکی از بزرگترین این ناشناخته‌ها، مدیر جدید شماست. چگونه می‌توانید رابطه خوبی با مدیر جدید خود برقرار کنید؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در telegram

مدیریت ارتباط با مدیرتان به اندازه مدیریت روابط با همکاران مهم است. یعنی در اغلب موارد شما باید خودتان را با محیط کار جدید انطباق دهید، زیرا چیزی که ممکن است شما را با مدیر قبلی‌تان مرتبط کرده باشد، لزوما در رابطه با مدیر جدیدتان به شما کمک نمی‌کند. برای مثال زمانی که از کار کردن با یک مدیر بسیار اجتماعی، لذت‌گرا و قاطع به کار با یک مدیر بسیار آرام، محتاط و جدی رو می‌آورید باید عادت‌های جدیدی یاد بگیرید، رفتارهای خود را با استانداردهای جدید تنظیم کنید و نحوه سازگاری با او را دوباره بیاموزید.

در حالی که هیچ فرمول جامعی برای بهبود توانایی شما در کنار آمدن و کار موثر با مدیر جدیدتان وجود ندارد، خبر خوب این است که پاسخ دادن به سوالات زیر، منجر به پیشرفت‌های زیادی خواهد شد.

۱- با چه کسانی خارج از تیم خود ملاقات کنم؟

اگرچه در عصر حاضر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته تا سازمان‌ها استعداد محور و مبتنی بر شایستگی شوند، اما این فرض قدیمی همچنان صادق است: دانش شما اغلب اهمیت کمتری از افرادی که می‌شناسید دارد. به همین دلیل است که سیاست اداری بسیار مهم است. اگر بتوانید به درک سریعی از شبکه‌های ناگفته یا غیررسمی که بر پویایی اجتماعی تیم یا سازمان جدید شما حاکم است برسید، درک بهتری از چگونگی تاثیرگذاری بر دیگران خواهید داشت. مدیر شما بهتر از همه از این روابط اطلاع دارد.

۲- شما چه نوع ارتباطی را ترجیح می‌دهید؟

با اینکه در حال حاضر به دلیل همه‌گیری کرونا، نحوه کار کردن برای بلندمدت مشخص نیست و نمی‌توان بین گزینه‌های کار کردن از خانه، بازگشت به دفتر، کار ترکیبی و… مدلی را به طور قطعی انتخاب کرد، بسیار مهم است که در مورد نحوه برقراری ارتباط بهتر با مدیر خود انعطاف‌پذیر باشید. به خصوص اگر هرگز او را شخصا ملاقات نکرده‌اید.

۳- بهترین راه برای دریافت نظر و بازخورد از شما چیست؟

ایجاد روتینی که در آن می‌توانید بازخورد منظمی در مورد عملکرد خود دریافت کنید (حتی از طریق چت‌های هفتگی ۱۵ دقیقه‌ای یا چک کردن ایمیل‌های منظم) به شما کمک می‌کند تا تلاش‌های خود را برای بهبود عملکرد خود تنظیم کرده و بهبود دهید.

۴- برای حمایت از تیم و افزودن ارزش به سازمان چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

پرسیدن این سوال شما را قادر می‌سازد تا نقش خود را روشن کنید، با مدیر خود در مورد انتظارات همسو شوید و به طور استراتژیک وظایف و تلاش‌ها را اولویت‌بندی کنید. مدیران اغلب نمی‌توانند به وضوح و به صراحت بیان کنند که اولویت اصلی آنها چیست و چه انتظاری از اعضای تیم دارند. درک سریع این موضوع به شما کمک می‌کند تا در جایی که باید، ارزش‌های خود را ارائه دهید.

۵- اگر جای من بودید چه کار می‌کردید؟

این سوال نه تنها مدیر‌تان را دعوت به همکاری با شما می‌کند بلکه به او اجازه می‌دهد مسائل را از نقطه نظر شما ببیند. همچنین پرسیدن این سوال نشان می‌دهد که به مدیر خود احترام می‌گذارید و از تخصص و تجربه او قدردانی می‌کنید. صرف نظر از اینکه پاسخ او چقدر منطقی یا شفاف باشد، این سوال می‌تواند ارتباط خوبی بین شما ایجاد کند و درک شما را از نحوه فکر، احساس و عملکرد مدیر خود بیشتر کند.

۶- چگونه می‌توانم پتانسیل خود را بیشتر توسعه دهم؟

همانطور که هرمینا ایبارا، استاد دانشکده کسب‌وکار لندن اشاره می‌کند، رهبران بزرگ در مربیگری و راهنمایی اعضای تیم خود عالی هستند. شما می‌توانید با درخواست از مدیر جدید خود برای ارزیابی و توسعه پتانسیل‌تان، او را وادار به ایفای این نقش کنید. این بدان معناست که فراتر از عملکرد خود بروید و روی کارهایی که قادر به انجام آنها هستید نیز تمرکز کنید. در دنیایی که به طور فزاینده‌ای ما را به سمت مهارت‌های مجدد و ارتقاء مهارت سوق می‌دهد، دشوار است که اهمیت گسترش افق‌هایمان و باز بودن برای بازاندیشی یا تنظیم مجدد استعدادهایمان برای اثبات آینده شغلی‌مان را دست کم بگیریم. اتفاقا این سوال معیارهای موجود برای ارتقاء و پیشرفت شغلی را نیز روشن می‌کند. پاسخ این پرسش به شما کمک می‌کند در مورد برنامه‌های خود عینی و عمل‌گرا باشید.

۷- چه کاری را می‌توانستم بهتر انجام دهم؟

پس از چند هفته کار، پرسیدن این سوال ممکن است مدیرتان را تشویق کند تا راهنمایی‌های لازم و ضروری را برای از بین بردن شکاف بین عملکرد شما و انتظارات خود ارائه دهد. در تلاش برای جلوگیری از تعارض و حفظ روحیه مثبت، بسیاری از مدیران به سختی می‌توانند ارزیابی‌های منفی را به کارمندان ارائه کنند، بنابراین بیان درخواست بازخورد شما به این روش می‌تواند به آنها کمک کند تا روی حوزه‌های بهبود شما تمرکز کنند. این سوال همچنین به مدیرتان نشان می‌دهد که شما مشتاق هستید در هر زمانی عملکرد خود را بهبود ببخشید، حتی اگر اکنون نیز عملکرد خوبی دارید.

کلام آخر

هر فردی شخصیت و عادت‌های منحصر‌به‌فرد خود را دارد. این اصل شامل حال شما و مدیر جدیدتان نیز می‌شود. وجود این تفاوت‌ها به این معناست که برخی از این سوالات ممکن است با توجه به موقعیت و رابطه رو به رشد شما با مدیر خود قابل اجرا نباشند. اما قانون کلی همچنان پابرجاست: اگر بتوانید رابطه خود با مدیرتان را بهتر مدیریت کنید، پیشرفت شغلی خود را تسریع خواهید کرد. این امر مستلزم درک بهتر و یک استراتژی هوشمندانه است که با سوالات زیرکانه شروع می‌شود و می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در خبرنامه گروه سرمایه‌گذاری پرسال عضو شوید

اولین نفر از اخبار جدید استارتاپ‌ها مطلع شوید

آخرین مقالات را بخوانید